Мостове и виадукти заменят тунела на ЛОТ 3

В момента се изготвя екооценка на алтернативното преминаване

Алтернативното трасе, по което може да премине магистрала "Струма" през Кресненското дефиле, стигна до етап идеен проект, съобщава "Труд". Преди няколко дни Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти" е обявила процедура за избор на фирма, която да направи този проект. Офертите ще се подават до 4 май тази година, а времето за изработване е 5 месеца, т.е. проектът трябва да е готов най-рано през ноември, ако няма обжалване.

Идейният проект трябва да покаже как дефилето може да бъде пресечено, без да се прави голям 15-километров тунел, каквито бяха първоначалните намерения. Според заданието това може да стане чрез система от 25 моста и виадукти и 24 малки тунела, което ще бъде по-евтино за изграждане и поддръжка, отколкото един голям тунел. Авторите на идейния проект трябва да определят къде да са тези съоръжения и да изработят количествени сметки за разходите по строителството на участъка. В момента се изготвя и екооценка на алтернативното преминаване, която трябва да е готова през октомври, съобщи неотдавна регионалният министър Лиляна Павлова. Двата документа ще послужат при избора на фирма, която да проектира и построи този участък от "Струма".

Ако се избере този алтернативен вариант, предвидените за големия тунел средства ще бъдат изразходвани за "Хемус" и за тунела под Шипка. Миналата година стана ясно, че годишната поддръжка на големия тунел ще струва около 50 млн. лв., което е половината от средствата за годишна поддръжка на всички пътища в България.



Снимка на Деня

Щрихи от Плевен