Избрани Новини

Приеха в Спешното момченце от Сандански и девойка, натровени с лекарства

Петгодишният палавник вместо бонбони похапнал антибиотик

5-годишно момченце от Сандански и 19-годишна девойка, натровили се с медикаменти, са приети през нощта по спешност в благоевградската болница, информира struma.bg. След лекарския преглед в спешно отделение са настанени за интензивно лечение в реанимация на МБАЛ - Благоевград. И двата случая се обслужени по едно и също време, около 20,00 часа.

На 5-годишния палавник Г. Симеонов е оказана първа помощ от спешен екип във филиала в Сандански и с линейка е транспортиран до Благоевград. Момченцето объркало с бонбони таблетки от антибиотика „Ципрофлоксацин“, който е за лечение на инфекции на отделителната и дихателната система. Близките му реагирали бързо и веднага потърсили лекарска помощ. Не е известно точно колко таблетки е погълнало, предполага се, че са около 5.

Състоянието на детето е стабилизирано, интоксикацията е овладяна и няма опасност за живота му, съобщиха от реанимация на МБАЛ - Благоевград.

19-годишната М. Илиева от Симитли погълнала свръхдоза таблетки „Темпалгин“ и по спешност е обслужена от екип в реанимация. Инцидентът с девойката станал около 18,30 часа в дома й. Тя изпила 7-8 таблетки болкоуспояващи, които в големи дози намаляват двигателната активност. Какви са причините за умишленото поемане на такава доза, засега остава неизвестно, информирана е и полицията.

Първа помощ за овладяване на интоксикацията й е оказана във филиала в Симитли. Предвид опасността от поява на свръхчувствителност, е приета за болнично лечение. Таблетките се използват само за краткотрайно лечение при главоболие, зъбобол, мускулни и ставни болки и други, противопоказни са в ранна възраст при деца до 15 години.

Силната интоксикация от медикаменти крие риск от тежка бъбречна недостатъчност и чернодробни заболявания. Медикаментозната интоксикация при 19-годишната симитличанка е овладяна.



Топ Новини

Снимка на Деня

За честта на Варна! (видео)