Полезните зеленчуци - сурови или варени?

Вредна ли е или не топлинната обработка?

Винаги сме знаели, че най-добрият вариант да консумираме зеленчуците е да си ги хапваме пресни и сурови. Така организмът ни ще може да усвои оптимално количество от полезните витамини и минерали в тях. Е да, ама не!

Според най-новите изследвания топлинната обработка повишава нивата на антиоксидантите в зеленчуците. А те са страшно важни за организма, защото го предпазват от вредното въздействие на свободните радикали, които увреждат клетките в тялото. Освен това антиоксидантите ни защитават и от много заболявания.

Оказва се, че морковите, спанакът, гъбите, аспержите, зелето и чушките доставят на организма по-голяма доза от полезни вещества, ако са сготвени!

Защо е така ли? Ами топлинната обработка разрушава клетъчните стени на зеленчуците и това позволява на антиоксидантите и витамините да се абсорбират по-лесно от организма.

Само не си мислете, че сега ви е паднало да наблягате на пърженото! Приготвянето на пара и варенето са най-добрите варианти, за да извлечете максимален здравословен ефект от зеленчуците, пише beu.bg



Снимка на Деня

Щрихи от Плевен