Избрани Новини

Ковид-19 накара българите да преоткрият родината като добро място за туризъм

Велико Търново Лайф

18-04-2021, 08:00

Снимка:

архив

Автор:

Мария Христова

Всичко от Автора

Все още българите са разделени по отношение на идеята за т, нар. "ваксинационни паспорти"

1,4 милиона души (25%) са отложили планирано пътуване или почивка в България в последната година. От тях близо 500 хиляди са онези, които са отложили и повече от едно пътуване или почивка. 1,2 милиона (22%) пък са отложили плановете си за чужбина. Това е равносметката от последните дванадесет месеца у нас, белязани изцяло от COVID-19, изтъква "Галъп Интернешънъл" за данните от ново проучване от регулярната изследователската програма съвместно с туристическата индустрия. 

Близо половината от въобще планиращите някакво пътуване или почивка в чужбина в идните месеци, биха го отложили, ако ситуацията не се промени видимо. Само една трета от планиращите пътуване в България обаче биха отложили. Изглежда страната се възприема като по-безопасна дестинация. 29% даже твърдят, че покрай COVID са преоткрили страната като добро място за туризъм. 

Около 1,5 милиона планират да отидат на море в България през лятото, който сезон за туристите тази година ще започне през май. Близо милион пък планират планина. Над 300 хиляди ще предпочетат спа туризъм. Около 200 хиляди - екскурзии сред природни и културни забележителности и т.н. 

Като цяло обаче изследването регистрира все още понижена спрямо преди кризата туристическа активност както в страната, така и в чужбина, а също така и променени стереотипи. 

Оказва се, например, че заради пандемията, мнозина вече споделят интерес към места за почивка с по-малко хора. 63% твърдят, че с идването на коронавируса са започнали да избягват многолюдните места. 34% все пак не изпитват такива притеснения. 73% пък биха предпочели пътуване за почивка само с кола. 26% нямат такъв проблем. В тази ситуация едва ли само COVID е решаващ фактор, но явно е, че по-изолираните форми на туризъм стават и по-предпочитани, допълва "Галъп". 

От агенцията отчитат като позитивна новина това, че близо 2,3 милиона българи са виждали реклама на българския туризъм и отбелязват, че е може би първият път, когато в изследователската програма се улавя толкова сериозен дял. Сред активно пътуващите за туризъм този дял е по-висок, както и позитивните оценки за самата рекламна кампания.

Все още българите са разделени по отношение на идеята за т, нар. "ваксинационни паспорти" или "зелени сертификати": 50% по-скоро са съгласни, 43% обаче са против. Близо една трета от пълнолетните българи декларират, че вече са изкарали болестта или са се ваксинирали с две дози. "Галъп" отбелязва, че ако се реализира планът за нови над два милиона ваксинации до началото на летния сезон, нормализацията на живота изглежда близо.

 



Топ Новини

Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов