Избрани Новини

Над 800 000 българи са питали НОИ през 2020 г. за пенсии, болнични и майчинство

Животът

20-01-2021, 10:51

Снимка:

архив

Автор:

Мария Христова

Всичко от Автора

С повече от два пъти се е увеличил броят на входящите обаждания в Контактния център на Националния осигурителен институт през 2020 г. спрямо година по-рано. През последните дванадесет месеца на телефон 0700 14 802 са постъпили общо 804 868 обаждания, броят им през 2019 г. е 333 868.

Над 85% от запитванията получават решение още с първото свързване с центъра, средното време на един телефонен разговор е под две минути и половина, показват още статистическите данни. Обработените обаждания са 203 727, което е увеличение от над 15%, при положение, че е използван същият кадрови ресурс и се отчита сложността на възникналата ситуация.

Най-голям брой обаждания са свързани с болнични и майчинство - близо една трета от контактите. От условията за отпускане и изплащане на пенсиите са се интересували 23% от питащите, други 14% са търсили отговори относно обезщетенията за безработица. Само 3% са имали въпроси относно електронните услуги на НОИ.

Основната причина за повишения трафик е обявеното в средата на март м.г. извънредно положение и предприетите спешни антикризисни мерки и усилия на НОИ за улесняване на гражданите чрез предоставяне на услуги от разстояние.

Тарифата за разговори към единен телефонен номер 0700 14 802 за връзка с Контактния център на НОИ е на цената на един градски разговор за цялата страна.



Топ Новини

Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов