Избрани Новини
Двойно е увеличен трафикът на обаждания в Контактния център на НОИ през 2020 г.
10-01-2021, 14:00
Снимка:НОИ
Автор:blagoevgrad.utre.bg
Още по Темата:НОИ пусна нови образци на заявления за пенсии
Издаването на ПИК на НОИ вече и чрез мобилен електронен подпис
200 000 могат да прехвърлят вторите си пенсии в НОИ от 1 януари до 30 юни 2021 г.
През последните 12 месеца са постъпили общо 804 868 обаждания
С повече от два пъти се е увеличил броят на входящите обаждания в Контактния център на Националния осигурителен институт през 2020 г. спрямо година по-рано. През последните дванадесет месеца на телефон 0700 14 802 са постъпили общо 804 868 обаждания, броят им през 2019 г. е 333 868.
Над 85% от запитванията получават решение още с първото свързване с центъра, средното време на един телефонен разговор е под две минути и половина, показват още статистическите данни. Обработените обаждания са 203 727, което е увеличение от над 15%, при положение, че е използван същият кадрови ресурс и се отчита сложността на възникналата ситуация.
Най-голям брой обаждания са свързани с болнични и майчинство - близо една трета от контактите. От условията за отпускане и изплащане на пенсиите са се интересували 23% от питащите, други 14% са търсили отговори относно обезщетенията за безработица. Само 3% са имали въпроси относно електронните услуги на НОИ.
Основната причина за повишения трафик е обявеното в средата на март м.г. извънредно положение и предприетите спешни антикризисни мерки и усилия на НОИ за улесняване на гражданите чрез предоставяне на услуги от разстояние.
Тарифата за разговори към единен телефонен номер 0700 14 802 за връзка с Контактния център на НОИ от фиксираната мрежа е на цената на един градски разговор за цялата страна. За разговор от мрежата на мобилни оператори, включително и международни се заплаща цената на разговора в зависимост от абонаментния план.
Топ Новини