Избрани Новини
Неангажираността на учениците и агресивността при родителите стресират българския учител
Във Велико Търново синдикати и специалисти набелязаха мерки за преодоляване на бърнаута при педагозите
Големият стрес и професионалното прегаряне при българският учител идва от поведението и неангажираността на учениците, от срещата с агресивни родители и липсата на подкрепа. Това стана ясно по време на форум във Велико Търново, организиран от КТ „Подкрепа” и Синдикат „Образование”. В конференцията участваха Димитър Манолов - президент на КТ "Подкрепа", д-р Юлиян Петров - председател на Синдиката "Образование", министърът на образованието и науката Красимир Вълчев, министърът на труда и социалната политика Деница Сачева, областният управител проф. Любомира Попова, кметът на Велико Търново инж. Даниел Панов, както и експерти от три министерства.
Сред обсъдените теми на форума беше разширяването на Националната програма за рехабилитация към НОИ да се разшири за работещите в образователната сфера. Целта е по-възрастните педагози да се възползват от нея, като вече тече договаряне за почивни бази у нас, съобщи синдикалният лидер Димитър Манолов.
Училищата ще могат да договарят с родителите по-строги правила относно дисциплината на учениците, както и по-строги санкции, стана ясно по време на форума във Велико Търново. Едно великотърновско училище вече е подписало подобно споразумение между учители и родители.
Пандемията също повишава нивото на стрес при учителите, посочи образователният министър Красимир Вълчев. „В Европа има рязко увеличаване на заразените с Ковид-19- Чехия вече затвори училищата, където отбелязаха увеличение на заболеваемост 50 пъти. У нас не предвиждаме цялостно затваряне на училищата. При 20% заболеваемост ще се действа локално, но за нас най-важно е децата от начален етап да учат присъствено.” – допълни министър Вълчев.
Топ Новини