Избрани Новини
6 съвета за по-успешна публичната комуникация #AfterCovid
24-08-2020, 09:25
Снимка:3CON
Автор:blagoevgrad.utre.bg
Още по Темата:Банско бе домакин на работилница "Дигитален туристически маркетинг"
Във Велико Търново официално представиха новата платформа за дигитален маркетинг FairDeal
Дигиталната маркетинг платформа FAIRDEAL очаква занаятчии от България и Румъния
Повечето рекламни кампании и комуникации се измениха, възприемайки социален тон
Ето, че “новото нормално” след появата на COVID-19 ни промени! Настани се удобно и ни принуди да се съобразяваме с него. Внимаваме с кого и как общуваме, провокирани сме да станем по-гъвкави и по-задълбочени в общуването. Чувствителността е опъната като струна и всяка дума сякаш е по-тежка. Бизнесът е изправен пред много предизвикателства и преформатирането на общуването е едно от тях. Свикваме да работим от разстояние, да правим събития, конференции и семинари от разстояние, да бъдем екип от разстояние. В същото време брандовете имат нужда повече от всякога да бъдат по-близки до своите потребители.
Повечето рекламни кампании и комуникации се измениха, възприемайки социален тон. Промяната започна с активното споделяне на лозунга #ОстаниСиВкъщи, продължи със #ЗаедноЩеСеСправим, а днес вече живеем “новото нормално”.
Светът тепърва ще се възстановява от финансовите загуби, свързани с COVID-19, а той - вирусът стана част от нас и никой не знае до кога. 2020 година сякаш заличи от речника ни думата “план”. Станахме по-предпазливи и се научихме да мислим по-стратегически. Нужна е повече креативност, за да постигнем ефективна комуникация.
Надя Ванева, управляващ партньор в маркетингова агенция 3CON споделя кои са основните точки, на които е нужно да обърнем внимание.
● Стратегия за комуникацията: Епидемията от COVID-19 ни показа, че винаги има неща, които не можем да предвидим. Но когато се окажем във окото на бурята и нямаме стратегическо планиране на комуникацията си, позволяваме на предизвикателството да ни нанесе сериозни, понякога необратими щети. Ето защо е важно да планираме гъвкаво корпоративната си комуникация.
Съвет: Започнете още сега, с обмисляне за период от минимум три месеца. Поставете си целите, посочете конкретните аудитории и преценете каналите в зависимост от ресурса, с който разполагате.
● Измерители: Важно е във всеки един момент да можем точно да измерим какви са резултатите от корпоративната ни комуникация (с медии, партньори, клиенти и служители). Ако не го направим, намаляваме опциите и времето си за конкретни решения, а това ограничава и възможностите ни за успех.
Съвет: Направете така, че всяка стъпка да води към следващата с конкретен резултат. Включете повече текстове, които да провокират реакция т.нар. Call To Action. Искайте обратна връзка, определете очакванията си и ги сверявайте с резултатите.
● Комуникирай като лидер: Забравете практиката на празните обещания и преувеличаване на успехите. Нашите екипи, клиенти или аудитории виждат света по същия начин, като нас. Ако говорим общи приказки, то доверието в нас може лесно да се изгуби. А във времена като днешните доверието е онова, което може да се окаже спасително въже.
Съвет: Вашата визия за всичко, което се случва се отразява на хората около вас. Движете се, говорете и излъчвайте оптимизъм. Винаги има изход, нужно е само да намериш правилната посока и опорна точка. Търсете нови възможни, незаети ниши, покажете своята експертност.
● Кризисна комуникация: Важно е да разглеждаме обективно и реалистично ситуацията около себе си. Правилните реакции са свързани с точната ни преценка. Така ще сме готови за бързи, навременни реакции. Виждайки “голямата” картина, можем да взимаме подходящи решения, които често са разликата между печалба и загуба.
Съвет: Следете резултатите си - какво се случва във вашия, а и във всички други браншов на местно и на международно ниво. Винаги имайте резервен план - усъвършенствайте се и бъдете готови.
● Да разказваме истории: Моралният елемент в комуникацията, често се оказва онова, което отличава успешните лидери. Сега повече от всякога, обществото има нужда да се усети част от едно цяло. Затова разказването на човешки истории при комуникацията ни изгражда доверие в аудиторията ни.
Съвет: Споделете историята на компанията, на бранда, разкажете за най-добрия си клиент и най-интересният проект или поръчка. Направете го искрено и го разпръснете по всички корпоративни канали - в блога, на сайта, в профилите в социалните медии. След това го споделете с приятелите си. Всяка история среща своите последователи, необходимо е само да бъде разказана.
● Видео: Тенденциите много преди COVID-19 показваха, че видео съдържанието е много по успешно в сравнение със статичното изображение. Видео комуникацията на вътрешно ниво сплотява екипа ни, помага ни да споделим не само картина, а и усещане. Същото е и с потребителите и партньорите ни - ще привлечем и задържим вниманието им.
Съвет: Правете кратки видеа - техниката вече е достатъчно умна, за да ви услужи с възможности. Покажете детайли, емоции, цветове, усещания. Ако искате да бъдете по-подробни - споделете експертност, не бъдете анонимни. Нека последователите ви да чакат с нетърпение всяко следващо видео като следващия епизод на любим сериал.
Махатма Ганди е казал “Бъди промяната, която искаш да видиш в света!” Искаме “новото нормално” да свърши по-бързо, искаме си старото, с което толкова удобно бяхме свикнали. Истината е, че никога няма да е същото. Светът се промени и ние можем да бъдем част от промяната.
Топ Новини