Избрани Новини
КЗП: Маркетплейс платформите крият специфични рискове
03-02-2020, 13:00
Снимка:Нова тв
Автор:blagoevgrad.utre.bg
Още по Темата:Новите правомощия на КЗП са навременни и необходими
КЗП: Внимавайте с рекламите за продукти за отслабване!
КЗП: Правото на рекламация не е обвързано с вида на стоката или с начина, по който е закупена
Потребителите търсят съдействие от КЗП най-често по повод рекламации на стоки
През януари броят на жалбите бележи ръст и
Когато потребителите пазаруват от маркетплейс платформи, предварително трябва да се информират кой е търговецът, от когото планират да извършат покупката. Това е особено важно, за да са наясно с правата си, включително ако решат да се откажат от стоката в 14-дневния срок. Това каза Христо Трендафилов от Комисията за защита на потребителите в рубриката „На твоя страна“ по Нова телевизия.
„Когато искат да упражнят правото си на отказ, потребителите много често се обръщат към този, който предоставя място на различни търговци да предлагат своите стоки, а не към конкретния търговец, от когото са пазарували“, обясни той. По този начин те рискуват да изтече този 14-дневен срок и да пропуснат възможността да върнат това, което са си поръчали и по една или друга причина не желаят да задържат. „Информацията за това кой е търговецът е налична в тези платформи“, добави Трендафилов. Тя е потвърдена и върху документа, който се издава при покупката – товарителница, фактура и пр.
Понякога заради пропуск на клиентите да проверят предварително от кого реално пазаруват, впоследствие се стига дотам, че при упражняване правото на отказ се обръщат към платформата, а не към търговеца, от когото са закупили стоката. Тогава може да се получи забавяне при връщането на парите, а потребителят често дори не разбира откъде произтича проблемът. Жалби с подобен характер постъпват и в КЗП, като през януари техният брой бележи ръст и поради повечето сделки покрай празниците през месец декември и затруднението на търговците да обработят своевременно кореспонденцията.
Топ Новини