Избрани Новини
КЗП следи за коректното обявяване на цените на ученическите стоки
08-09-2019, 14:00
Снимка:КЗП
Автор:blagoevgrad.utre.bg
Още по Темата:КЗП: Изисквайте от търговците писмени договори за услугите
КЗП стартира проверки във връзка с новата учебна година
КЗП: Ако автобусът закъснее над два часа, имаме право да се откажем от пътуването
КЗП: При пътуване със самолет багажът се счита за загубен, ако не бъде доставен до 21 дни
Родителите да внимават за обявяването на цените
При подготовката на новата учебна година родителите да внимават за обявяването на цените и то най-вече в случаите, когато избират различни комплекти – комбинация от пособия, стоки, раници, дрехи и пр., предупреди председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов по ТВ Европа.
„Понякога търговците с цел наистина да улеснят родителите предлагат такъв тип оферти, но невинаги това е най-изгодната цена. Затова един от акцентите при нашите проверки е коректното обявяване на тези цени. А когато говорим за различен тип промоции, акции, намаления – проследяваме дали съответства на действителността този анонс“, посочи Маргаритов. Той добави, че при проверките се обръща внимание още на безопасността на стоките и верността на информацията за техните характеристики, които често биват описвани доста примамливо да родителите.
„Нашият фокус ще бъде и върху онлайн пространството, тъй като в последните години, включително и по жалбите в предишни периоди, виждаме как родителите предпочитат да пазаруват и в интернет, където също се предлагат от електронните магазини доста каталози, комбиниращи необходимите стоки за старта на годината“, отбеляза председателят на КЗП. „Във форумите, които сме проследявали, хората коментират, че след първоначалната еуфория около подготовката на учениците и закупуването на тези стоки, впоследствие са ги видели на други места на по-ниски цени. Притиснати от времето, обикновено се доверяваме на някой друг вместо нас да реши проблема с целия този списък от необходими неща. Но има достатъчно време и все още да бъде направен внимателен преглед и да бъдат сравнени оферти, за да не се получава впоследствие разочарование. А ние, от своя страна, ще следим за коректността при обявяването на тези промоции и намаления“, каза още той.
Димитър Маргаритов обобщи и картината на отминаващия летен туристически сезон. Извършени с над 2000 инспекции, в 7-8% от случаите има нарушения. Те са свързани със занижено качество на туристическата услуга спрямо притежаваната от дадения обект категория, опити за принуждаване на туристите да си вземат в комбинация няколко услуги и др.
„Имаше един случай, който наскоро стана известен със зареждането на телефона в заведение и с таксата, която се вземаше за посещение на тоалетна, въпреки че съгласно закона клиентите категорично имат право безплатно да я посетят“, даде пример Маргаритов. „Виждаме – от една страна, все още някои недостатъци, свързани с непокриването на минималните изисквания, които наредбата залага по отношение на туристическите обекти. И от друга страна – опит за едни дребни хитринки, които целят лесна, но минимална печалба и които, според мен, проектират един проблем и ние трябва да мислим за в бъдеще за неговото решаване – отношението на търговеца към неговите клиенти, когато става въпрос за туристически продукт“, обърна внимание Маргаритов.
„Макар че в началото на сезона имаше притеснения, че той може да се окаже доста по-слаб от предишните, най-вероятно статистиката ще покаже известен отлив, дължащ се на редица обстоятелства, но като цяло качеството на туристическата услуга не е лошо в България. Има отделни случаи, в които все още отношението не е такова, каквото трябва да бъде – любезно, коректно – и този симптом, ние сме длъжни всички, най-вече хотелиерите, ресторантьорите, да го преодолеем и да поддържаме високо качеството на услугата, за да можем да разчитаме на още по-силни сезони в следващите години“, обобщи той. По думите му е извървян дълъг път към подобряване качеството на туристическия продукт – вече почти не се срещат некатегоризирани обекти, все повече собствениците на хотели и заведения се стремят не само да покриват минималните изисквания, но и да надграждат, като предлагат и допълнителни неща под формата на комплимент.
Топ Новини