Избрани Новини

За какво да внимаваме при пазаруването по Великден?

При Великденския пазар потребителите да внимават най-вече за качеството и безопасността на продуктите

Две групи са проблемите, които могат да възникнат за потребителите при пазаруването на за Великден в последния момент. Едната е свързана с качеството на продуктите – харните да са в срок на годност, а другите стоки да не предизвикват рискове за живота и здравето. Втората група проблеми са свързани с цените и най-общо с правото на информация – да е ясно какво точно купуваме, намалението да е истинско, намалената цена да е тази, на която купуваме. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП)  Димитър Маргаритов в Сутрешния блок на БНТ.

Хората гледат цената и тя е от значение при избора им. "Това, за което трябва да внимаваме, е да не бъдем заблудени относно реалната стойност, реалното изражение на цената. Има случаи – ето и сега по Великден, в които има промоции, намаления и големи проценти по витрините на магазините. Но може да се окаже, че това, за което плащаме, не е реалната цена, която ни се представя”, обърна внимание Маргаритов. „Моят призив към хората е внимателно да следят, да съпоставят, включително при пазаруване в Интернет. Това, че нещо се продава с 20-30% намаление, не означава, че не може да си го купите по-евтино като стойност. Трябва да се внимава много за това, което е обявено като реално изражение, като реална стойност на цената”, добави той.

Димитър Маргаритов предупреди, че резервациите в последните минути са в някаква степен рискови. Но според него тогава може да се намерят и много изгодни оферти. „Бих добавил и случаите, в които сте някъде на летище и правите трансфер, могат да Ви предложат да изчакате следващия полет и дори да Ви платят за това”, отбеляза той. „Когато запазваме хотел или пътуване в последния момент, също трябва да не подхождаме безкритично към това, което ни се представя като информация”, подчерта Маргаритов. Той препоръча хората да не се впечатляват само от красивите илюстрации и добре оформените рекламни текстове, а да  влизат в реална комуникация с предоставящия офертата. „В много от случаите потребителите се оплакват именно от това – че са видели нещо красиво, платили са, отишли са на място и там се е оказало, че или услугата не може да бъде предоставена, или СПА-центърът е в съседния хотел… Все неудобства, които бихме могли да установим, ако предварително сме провели активна комуникация с търговеца”, обясни председателят на КЗП.

За Великден Комисията за защита на потребителите ще има дежурни екипи, които ще са в готовност да извършат проверка при сигнал и да окажат съдействие на гражданите при проблеми с търговци. Маргаритов апелира към търговците да не спекулират и да не търсят некоректни начини за извличане на бърза и лесна печалба по празниците. По-скоро да разчитат, че когато бъдат лоялни към своите клиенти, те ще ги търсят и занапред.



Топ Новини

Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов