Избрани Новини
КЗП за препродаването на подаръци през социалните мрежи
08-01-2019, 11:03
Снимка:КЗП
Автор:blagoevgradutre
Още по Темата:КЗП: Все още можем да върнем или заменим някои подаръци от празниците
КЗП: Разходите по връщането на онлайн покупки заради дефекти или заблуди са за сметка на търговеца
КЗП: При забавени доставки на покупки от интернет отговорността е на електронния магазин
Трябва да търсим надеждна комуникация с предлагащия офертата
Все по-популярни стават продажбите в интернет между физически лица – в социалните мрежи, чрез различни платформи. Вероятно в този период много хора ще опитат да препродадат по този начин някои от подаръците, които са получили за празниците. Други пък ще разчитат да си купят съвсем нова дреха или вещ от някой, който просто иска да се „освободи” от тях, защото му се повтарят или не са съвсем по негов вкус. За какво да се внимава при такива покупки, предупреди председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.
„Основният съвет е хората да бъдат внимателни и да не разчитат на оферти от непознати. Особено, когато няма възможност да се свържат пряко с тези потребители на социалните мрежи. Защото, макар и да предлагат различни стоки и услуги, обикновено това са просто потребители, които могат да направят някакъв профил, известно време да прекарат в тази социална мрежа и после да изчезнат безследно”, заяви Маргаритов в сутрешния блок на телевизия Канал 3. Той потвърди, че в КЗП все по-често се получават сигнали от хора, които са попадали на подобен тип некоректни „търговци”.
„Има доста рискове, тъй като тези общувания не могат да бъдат подведени под знаменателя на Закона за защита на потребителите. Това са отношения между физически лица, които поначало нямат търговски елемент, а по-скоро гражданскоправен”, обясни председателят на КЗП. И посъветва, когато прибягваме до такива взаимоотношения, да проверяваме внимателно, за да сме сигурни, че насреща не стои някой, който единствено има за цел да ни подведе – да вземе парите и да не ни достави нищо или пък да получим нещо съвършено различно от видяното на снимката. „Ако има отзиви от други потребители, които вече са осъществили реална сделка, това също би било полезно да се ориентираме”, добави Маргаритов.
Той обобщи, че „основните белези на това комуникиране би трябвало да бъдат надеждност и възможност за пряк контакт”.
Димитър Маргаритов постави акцент и на това, че сега сигурно много потребители в мрежите и в електронните платформи ще продават различен тип стоки, като ги представят за нови, неупотребявани, на много изгодни цени. „Именно на това трябва да спрат вниманието си потребителите, които все пак смятат да закупят по този начин нещо. Дали пък някъде в електронен магазин, няма да намерят по-изгодна цена или оферта за същото или подобно нещо. Не е изключено, някой да спекулира с това, че цената е много ниска, а тя да бъде много по-ниска на друго място, където съвсем стандартно се продава”, коментира той. „Може част от тези стоки, които се представят за неизползвани подаръци, да не са толкова нови, за колкото се представят, а да са били употребявани известно време и да се продават, защото вече не са необходими на този, който иска да се освободи от тях”, добави Маргаритов.
Важно е да пазим осъществилата се кореспонденция по повод покупката. Още по-добре би било, ако се снабдим с касовия бон, който е бил издаден на този, който първоначално е закупил стоката от дадения търговец. Това ще ни даде възможност при възникването на проблем във връзка с дефект например, да отправим претенцията си към първоначалния продавач.
Топ Новини