Как машинист спаси 95 пътници от горящ влак?

Машинистът на влака е реагирал много професионално

Машинистът на влака, който се удари в тир на жп линията край кюстендилското с. Мурсалево, е реагирал много професионално, с което е спасил живота на 95-имата пътници. Димитър Христов още бе в шок от изживения ужас и отказа всякакви контакти с медиите, пише "24 часа".

“Той е организирал евакуирането на хората от вагоните на горящия влак. Ще бъде награден за проявен професионализъм. Отлична организация по извеждането е проявила цялата транспортна бригада.” Това каза шефът на БДЖ “Пътнически превози” Димитър Костадинов, който пристигна в четвъртък вечерта на мястото на катастрофата.

Инцидентът стана около 19 ч на жп линията близо до гара Мурсалево. По това време на главния път Е-79, който минава успоредно на релсите, но на около 10 м по-високо, се движи тир с полска регистрация. От ската край пътя се активира свлачище и над 80 т земна маса се изсипват на шосето от височина 40 м, като късат предпазните мрежи.

Шофьорът на тира Мирослав Смирак, на 42 г. прави опит да избегне падналите скали в неговото платно и завърта волана. Свличащата се земна маса допълнително избутва камиона и той пада върху релсите под пътя. 

Машинистът на влака от Благоевград за София Димитър Христов видял падналия автомобил и дръпнал спирачката. Задържал я максимално дълго, за да намали скоростта и да избегне по-тежък удар, обясни шефът на “Пътнически превози”.

В последния момент Христов изскочил от локомотива и влязъл в първия вагон. Там
предупредил пътниците да се държат, защото влакът ще се блъсне. Заедно с колегите си от бригадата помогнали на всички да се евакуират след спирането на влака.

“Димитър Христов е изключително съвестен и опитен служител. В системата на БДЖ е от 1993 г. И друг път е награждаван за проявена бдителност по време на работа”, казаха от ръководството на БДЖ. 41-годишният мъж е от Варна, но живее от 21 г. в столицата.

“Чухме силен удар, усети се, че се блъснахме в нещо голямо. Веднага избягахме навън и започнахме да се катерим по склона, за да излезем на шосето. Минути по-късно се чу нещо като взрив, явно тогава се е възпламенил резервоарът на тира”, разказаха пътници от влака.

След сблъсъка камионът се запалил, а огънят се пренесъл и върху първата секция на електрическата мотриса “Дезиро”. Двамата шофьори на тира успели да избягат боси
 още след падането върху релсите, секунди преди да дойде влакът.

Инцидентът се размина без жертви и пострадали. С леки травми са братята Мирослав и Пьотр Смирак, на 35 и 42 г. от Краков. Те са откарани в благоевградската болница с болки в гърдите и комоцио, но без опасност за живота. Веднага са им направени рентгенови снимки, които не показали счупвания. Настанени са в хирургичното отделение.

Вчера поляците очакваха представител на посолството у нас, който да помогне при оформянето на документацията за изписването им. Изгорели са всичките им лични документи в кабината.

След инцидента за всички пътници от влака бяха осигурени автобуси. Движението по главния път бе спряно за кратко, след това дългата колона бе пропускана поетапно само в едното платно, докато фадроми разчистваха падналата скална маса в другото.

Три пожарни успяха да потушат пламъците. Огнеборци влязоха във всеки вагон, за да проверят дали няма пострадали останали вътре пътници. На мястото пристигнаха вътрешният министър Веселин Вучков, главният секретар на МВР Светлозар Лазаров и шефът на “Пътнически превози” към БДЖ Димитър Костадинов.

Цяла нощ продължиха възстановителните работи по трасето от екипи на НК “Железопътна инфраструктура”. Изгорялата мотриса бе издърпана с дизелов локомотив до близката гара. Напълно опожареният тир бе разрязан  и отстранен от релсите. При падането си той е разкъсал контактната мрежа и тя бе възстановена. Влакът не е дерайлирал и не се наложи оправяне на релсовия път.

Вчера около 10,30 ч движението на влакове по линията бе възстановено, между гарите Бобошево и Кочериново те се движеха с намалена скорост.

“Свлачището се е активизирало от проливните дъждове в последните дни. На шосето се е свлякла скална маса около 40 кубика. Скатът има поставени укрепителни мрежи, които предпазват от по-малки падащи камъни”, обясни шефът на Агенция “Пътна инфраструктура” инж. Лазар Лазаров.

На пропадналия участък трябва да се направят нови, по-стабилни укрепвания. По предварителни изчисления това ще струва около 2 млн. лв. На много места по републиканските пътища има подобни рискови участъци, но за укрепването им са нужни огромни средства, допълниха от агенцията.



Снимка на Деня

МВнР: Сънародниците ни в Европа и Турция вече могат да гласуват, приключи вотът в Нова Зеландия