Красиви и здрави и през есента

На помощ идват витамините

Есента е сезонът, в който тялото започва да се подготвя за зимата. А това означава, че организмът ни се нуждае от ударна доза витамини, за да подсили имунитета си.

Така че, приятели, ако искате да се радвате на добро здраве и много енергия през по-мрачните и хладни дни, вижте кои са най-важните витамини, които е добре всички ние да си осигурим!

През есента витамин В е необходим най-вече, за да се радваме на добър имунитет. Но предимствата му за сърдечносъдовата и нервната системи също не са за пренебрегване.

Моркови, зеле, картофи, орехи, боб, яйчен жълтък – всички тези продукти изобилстват от него.

Витамин С е ценен антиоксидант, който през есента е от ключово значение за подсилването на защитните сили на организма, както и за подобряването на метаболизма.

За да си осигурим повече витамин С, добре е да наблегнем на чушки, зеле, лук, магданоз и шипки. Витамин А: Знаете, че есента е истинско изпитание както за кожата, така и за косата и ноктите. Е, точно заради това красотата ни се нуждае от колкото се може повече витамин А!

Ще си го набавим от животински продукти като краве масло, риба и яйца. В ябълките, морковите цвеклото и доматите също ще го срещнем в големи количества, пише bu.bg. Витамин Е- също страшно важен компонент за поддържането на имунната система на организма. Още повече, че витамин Е подпомага синтеза на хормоните, защитаващи клетките от вредното въздействие на свободните радикали.Продуктите, които ще ни осигурят този витамин, са ядки, зехтин, масло от ленено семе, царевица и зеле. Витамин D: През есента започваме да усещаме дефицит на този полезен компонент, защото той се синтезира в тялото с помощта на слънчевата светлина.

През по-студените и мрачни сезони можем да си го набавим като наблегнем на яйчния жълтък, сьомгата, гъбите и телешкия черен дроб. 

 



Снимка на Деня

Щрихи от Плевен