Избрани Новини
Цецка Цачева: Без инфраструктура нашият край не може да се развие
19-09-2014, 09:18
Снимка:ПП ГЕРБ
Автор:Plevenutre.bg
Още по Темата:Цецка Цачева: Контрол на всички нива и реални мерки за здравеопазването
Цецка Цачева: Твърдо срещу купения вот
Взаимна симпатия между Цецка Цачева и работници в плевенска фирма
"Това, което ние предвиждаме за Северна България – без инфраструктура нашият край не може да се развие", заяви Цецка Цачева
"Това, което ние предвиждаме за Северна България – без инфраструктура нашият край не може да се развие". Това каза водачът на листата на ГЕРБ за Плевен Цецка Цачева снощи на среща с младежи в Плевен. „Плевен е в Северна България, Плевенска област се намира в най-бедния икономически район на ЕС в Северозападна България и причината за това от Римско време винаги е била една – встрани от трансевропейските пътни артерии”, обясни Цачева.
„В условията на пазарна икономика интересът, придвижването на хора е свързано с придвижването на стоки и на работа, където човек може да седне, да се устрои, да създаде семейство, да изгради дом. Заради това разликата между Севера и Юга е толкова голяма. Много спорове сме водили, когато 2009-та година поехме управлението”, посочи тя. „В Южна България са големите градове – София, Пловдив, Стара Загора, Бургас, Ямбол. От 2007-ма година след влизането в ЕС до 2009-та година тези хора се бяха размърдали и бяха подготвили проекти по европейски програми, така че 2009-та година започнахме да ги реализираме тези проекти. Тук, в севера, малко по-специфичен район, а той е специфичен, защото хората тук са по-бедни. Нямахме готови проекти, затова изостанахме”, поясни Цецка Цачева.
„Магистрала „Хемус” изобщо не беше включена в трансевропейската пътна карта, защото за тях е важно от Брюксел да тръгне надолу през Сърбия, през Румъния, България, за Турция, за Гърция, но магистрала, която да стига до Варна не беше предвидена за европейските ни партньори. Със страшно много усилия, изключителна заслуга за това има Ивайло Московски, който е наш съгражданин, плевенчанин, успяха да включват магистрала „Хемус” в европейската пътна карта, защото от това зависи дали може да се ползват европейски средства за проектирането”, добави тя. „Ако една магистрала струва, образно казвам, 1 млрд. – едно е тези пари да бъдат извадени от държавния бюджет, които такива пари няма заделени, друго е да се извадят 15 или 20% за финансирането, което прави 200 млн., които примерно да извади държавата, а да получим останалите 800 млн. Това, което ние предвиждаме за Северна България – без инфраструктура нашият край не може да се развие”, поясни Цачева.
Топ Новини