Избрани Новини

Най-добрите градове за пазаруване

Най-доброто от печата

16-12-2013, 06:26

Автор:

Bulgariautre

Всичко от Автора

Във Виена са най-изгодните цени на луксозни стоки, в моловете в Токио клиентът е цар

Предпразничната треска вече е обзела всички, независимо от това къде живеят и с какви средства разполагат. И е нормално всеки да търси най-подходящото за себе си място за шопинг.

Кои обаче са градовете, които предлагат възможности за първокласно пазаруване според ежегодната класация на Globe Shopper City Index. Те класират най-добрите оферти по критерии, разделени в пет групи: магазини, или какво е количеството на моловете и бутиците, присъствието на световни марки, колко атрактивни са разпродажбите и т. н.; достъпност (цени); транспорт и хотели, културни забележителности и климат.

А петият критерий е удобство и включва работното време на магазините, колко добре сътрудниците им говорят езици и дори това колко висока е престъпността в града. Според тези критерии се определя и градът, който печели титлата „световна столица на шопинга“ за 2013 г.

Сеул се смята за добре балансиран град за пазаруване. В него успяват да съжителстват луксозни маркови магазини и малки бутици с евтини стоки, денонощни магазини за дрехи и молове със стандартен 12-часов график. За съжаление, феновете на марковите стоки ще бъдат неприятно изненадани от твърде високите цени . Единственото място в столицата на Южна Корея, където те

могат да бъдат купени без допълнителни разходи,

е летището. Например един от малкото в света на бутици Louis Vuitton е разположен в безмитната зона в Сеул. Добре е да се знае, че и най-дребната покупка в Южна Корея може да бъде платена с кредитна карта. Вероятно поради тази причина, през 2011 г. страната постави световен рекорд за брой кредитни карти на глава от населението.

Следващ в класацията е италианският град Милано, който е Алма матер на почти всички известни марки. Ловът на най-новите колекции на Prada, Dolce и Gabbana и Versace, е наложително да започне именно от Милано. Шопинг маниаците могат да посетят известния площад на модата (Quadrilatero Della Moda), а по витрините на пешеходната зона винаги са наредени само най-добрите дизайнерски тоалети. Само че не разчитайте на демократични цени за тях. Добрата новина е, че благодарение на бързината, с която модните сезони се променят, италианските аутлети са

винаги пълни с маркови стоки

Например, в най-известния от тях Il Salvagente, дори и много скъпи неща можете да си купите с отстъпка от 60 на сто, което не е за подценяване. Мадрид е трети в света по привлекателност на цената на луксозните стоки. Въпреки това, испанската столица не може да се определи като достъпна за средния купувач. Високите цени обаче не пречат да се влюбите в живописните търговски улици на Мадрид. Особено популярен тук е Capas Seseña – един от най-старите магазини в града.

Дубай, основният център на забавление, не може да остане извън класацията. Там можете да намерите почти всичко на не много високи цени. И под "всичко" се разбира най-големият търговски и развлекателен център на света Dubai Mall. Общата му площ е повече от 1.2 милиона квадратни метра, а най-доброто време за пазаруване е годишният Dubai Shopping Festival през януари и февруари. Нарича се фестивал, защото има фойерверки, но в действителност става дума за

пакетни сделки и отстъпки с до 70 на сто

от цената за електроника, дрехи и популярни продукти.
Виена не е много услужлив за любителите на шопинга заради ранното затваряне на магазините, но Градът на валса все пак има най-изгодните цени на луксозните стоки в Европа. Много популярен сред посетителите на австрийската столица е откритият пазар Naschmarkt – километър и половина сред различни вкусотии, продавани от търговците.

Буенос Айрес - там формулата е секси аржентински танцови движения + секси аржентински климат = секси аржентинско пазаруване. Цялата улица Calle Murillo е заета от магазини за кожени изделия – от чанти и обувки до облекла, които могат да бъдат ушити специално за вас, и всичко това на достъпни цени.

Хонконг е признат за най-добрият сред азиатските градове за пазаруване. 76% от общия брой на шопинг туристите са доволни от съотношението цена - качество. Тук има магазини на местни и чужди луксозни марки, макар че китайците казват: „За евтини китайски дрехи елатe в Хонконг. За марки заминете в Сеул“.

Няма как без разкошния Париж. Най-добрите бутици там

не продават просто дрехи, а начин на живот

В градa на модата не само ще намерите интересни дизайнерски дрехи, но и ежедневни облекла на добра цена. Неща от Yves St Laurent или Stella McCartney може да се вземат с добра отстъпка в магазин Merci. Ако капризите ви стигат до бутилка минерална вода, инкрустирана с кристали Сваровски за 50 евро, отидете в Bling H2O.

В допълнение, един оазис в Париж за почитателите на гурмето може да стане Le Bon Marché.
Столицата на Малайзия Куала Лумпур се класира в топ 5, след като се сдоби с три от десетте най-големите търговски центрове в света. Например, TC Utama се състои от 650 магазина. В допълнение към разнообразието от магазини, шопинг туристите ще бъдат приятно изненадани от успешната комбинация от цена и качество.

Бронзовият медал е за Лондон, въпреки високите цени на британската столица – от хотела до транспорта. Но когато се окажете в търговски център, винаги сте наясно, че това е наистина един от най-добрите градове за пазаруване. В Liberty например, освен водещи премиум марки и най-висок клас бутици, има литературен салон, ресторант и магазин за инструменти за писане под марката Liberty.

Разбира се, също има отстъпки.
В моловете в Токио клиентът е цар - разнообразие от стоки, продавани с усмивка. В някои молове в столица на Япония лесно можете да се изгубите. Веригата магазини Isetan Shinjuku например се състои от

осем отделни сгради, разпределени в два блока

Тук се говори на три езика - китайски, английски и корейски. A квалифициран персонал ще ви даде съвети за закупуване на най-подходящите неща за вас.

И победителят е Ню Йорк -световна столица на шопинга през 2013 г. Това не е изненада, тъй като в Голямата ябълка лесно можете да си купите всичко от най-луксозни антики до евтини чорапогащници. Ню Йорк е огромен аутлет, в който разпродажбите никога не престават в най-големите търговски обекти в света.

В допълнение удобни уеб сайтове предлагат информация за отстъпките във всяка седмица на годината, което е много удобно за туристите. Всеки уважаващ себе си купувач минава редовно през Century 21 Department - най-известният дискаунт мол на Ню Йорк с намаления от 15-40%. И никога не забравяйте да посетите Gabay's Outlet, където обувки Маноло Бланик и аксесоари Шанел се продават с 50-80% отстъпка. Престъпността може да е слабо място на града, но това очевидно не пречи на шопинг маниаците.

(По материали от Profit.bg)



Топ Новини

Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов