Ние и нашите партньори използваме технологии като “Бисквитки” за персонализиране на съдържанието и рекламите,
които виждате, както и за да анализираме трафика на сайта. Изберете “Приемам”, за да приемете използването на тези технологии.
За повече информация, моля запознайте се с обновените
“Политика за Поверителност” и “Политика за Бисквитки” на АЛТЕРНАТИВ МЕДИЯ ГРУП ЕООД.
Всеки потребител на Фейсбук разрешава на социалната мрежа да използва неговите данни за комерсиални цели.
Това се казва в съобщение на компанията, публикувано на официалния й блог. С обновяването на правилата на практика всеки потребител разрешава на Фейсбук да използва името му, профилна снимка или съдържание за комерсиална цел, като потребителят няма да получи нищо срещу това.
В съобщението с обновените правила компанията посочва, че със създаването на профил потребителите разрешават на бизнес или друго лице да плати на Фейсбук, за да изобрази тяхното име и профилна снимка без никакви компенсации за самия потребител. "Ако сте избрали конкретна публика, която да вижда съдържанието ви, ние ще се съобразим с това, когато го използваме", пише Фейсбук.
Социалната мрежа досега можеше да използва съдържание от профилите на потребителите за реклами и промоции и маркетингови нужди. Това й право обаче досега не беше толкова ясно описано.
Причината за актуализацията е част от съдебно споразумение, което Фейсбук постигна в началото на седмицата по дело от 2011 г. В него компанията се обвинява в използване на лични данни от профилите на потребителите, които са използвани за комерсиални цели като рекламни послания, излизащи на профила на всеки потребител. Освен това компанията ще плати и 20 млн. долара на ищците, които са повече от дузина активистки организации за защита на потребителите.
В обновените правила изрично се ясно посочва, че всеки потребител под 18 години трябва да има съгласието на поне един от родителите, за да може да ползва Фейсбук.