Избрани Новини
BG all inclusive - новата измама по морето
Плащаме минералната вода, в цената била включена само чешмяната
Обява за скъп хотел в Слънчев бряг например казва „Срещу 300 лева за пет нощувки получавате пълен пансион – закуска, обяд, следобедна закуска и вечеря плюс безплатни алкохолни напитки”. В рекламата е посочено още, че комплексът предлага луксозен басейн и паркинг.
Оказва се обаче, че цената от 300 лева е била за месеците преди юни. Сега била скочила с още 200 лева, но от хотела пропуснали да посочат това в обявата.
Според Комисията за защита на потребителите подобни номера са недопустими. Измама е
умишлено заблуждаващите реклами , които обещават евтина почивка. Символичните цени, обявени в стотици сайтове, обикновено се оказват "сгрешени" или неактуални.
Плюс това рекламираният луксозен басейн се оказва отдаден под наем и ако посетителите искат да го ползват, трябва да платят 5 лева такса или да консумират нещо от открития бар. Безплатният паркинг също е мираж – цената за място на полянката до хотела ти струва 10 лева на ден. В тях е включено и неудобството да си постоянно на линия, за да можеш да я преместиш, ако се наложи друг клиент да излиза.
„На когото не му изнася, да си плаща синя зона. Тук няма нищо безплатно. Ние също сме си платили, за да не ни закачат и за да можете да спирате на поляната пред хотела”, е единственото обяснение на управителката на хотела.
Храната, включена в цената на повечето хотели, които предлагат All inclusive, също е под всякаква критика. Промотираното като „богато и разнообразно меню” се оказва сервирането на пилешки крилца ежедневно. Единственото разнообразие е, когато те са покрити с кашкавал, за да се прикрие миризмата на старо.
„В хотелите често констатираме нарушения, свързани с необявени цени на нощувките и на други предлагани услуги чрез ценоразпис, който трябва да е поставен на видно за потребителите място”, обясниха пред „Монитор” от Комисията за защита на потребителите.
Туристи се оплакали, че в някои от хотелите по Южното Черноморие им се налагало да си плащат минералната вода в ресторанта, при положение че ползвали пакет All inclusive. Чаша от живителната течност се калкулирала за левче. Безплатна била само чешмяната.
В друг реномиран хотел в центъра на Слънчев бряг пък те сюрпризират с такса сервиз, или иначе казано те дерат по 10 лева на ден за смяната на чаршафите и кърпите.
Чест трик било и в менюто да се поставя подвеждаща снимка на ястието. Ако видите няколко апетитни рибки за 4,60 лв. или пълнени чушки по 3,80, внимателният прочит ще покаже, че става въпрос само за една бройка. Редовен номер на капанчетата е и намаленият грамаж.
Друг обичаен трик е евтините ястия винаги да са свършили и туристите трябва да поръчват от основното меню, където гозбите са 2-3 пъти по-скъпи.
Успешно се прилага и номерът с надписване на сметката. Ако не си носите калкулатор, ще платите двойно повече. Ако пък клиентът поиска ревизия на сумата, сервитьорът без капка срам обяснява, че е объркал сметките със съседна маса. Номерът с размазани цифри в менюто е класика в жанра. Цените са написани с флумастер върху гланцирана хартия, което лесно замъглява написаното. Така на финала ще разберете, че порцията калмари, която сте поръчали за 9,50, струва 19,50 лв. Картофите от 7,80 пък всъщност са по 12,80 лева.
Топ Новини