Избрани Новини

Започва първото международно изложение за текстил, облекло и мода

"ТексТейлър експо“ предлага функционални и ефективни решения

Специализираното международно изложение за текстил, облекло и мода „ТексТейлър експо“ предлага функционални и ефективни решения,  ориентирани към производители, търговци и потребители. То обхваща най-важните аспекти на модната индустрия – дизайн, технологии, техника, материали, производство, пазар, подготовка на специалисти.
Идеята на проекта „ТексТейлърЕкспо” е да се изгради обща платформа, свързваща различни сектори със сходни маркетингови интереси. Водещият акцент е  обединяване на техния потенциал в рамките на Балканите, за да се създадат условия за по-силно присъствие на европейския пазар.  Целта е да се изнася собствен завършен продукт, а не детайли или изделия, направени на ишлеме. 

„ТексТейлърЕкспо” стартира с намерението да стане своеобразен иновационен и производствен хъб с маркетингова насоченост. Проявата има успешна премиера, тъй като в първото издание се включват 97 изложители от седем държави.
„ТексТейлърЕкспо” възобновява традицията на изложенията, посветени на текстилния бранш. То е от типа „Бизнес-към-бизнес“ (B2B). Среща български и чуждестранни производители на облекло, тъкани, аксесоари, машини,  оборудване и специализиран софтуер с партньори от световния и местния пазар. Представя колекции и модни визии, създадени от изявени и изгряващи дизайнери.
„ТексТейлърЕкспо“ дава възможност за нови контакти и проекти за съвместна работа в индустрията за текстил, облекло и кожи.  То е полезен делови форум за производители, подизпълнители, търговци и потребители.
Провежда се под патронажа на Министерството на икономиката.
ФОКУС НА ИЗЛОЖЕНИЕТО
- Цялостен комплекс от технологии, машини и материали за производство на текстилни и кожарски изделия, облекла и трикотаж, отговарящи на съвременните изисквания за качество и на потребителските нагласи
- Готови продукти на текстилната, шивашката и кожарската промишленост
- Маркетингови инструменти за  фирмите от отрасъла
НА „ТЕКСТЕЙЛЪР ЕКСПО 2018“:
    Разнообразна гама от технологии, техника, материали и услуги
    Висококачествени тъкани и аксесоари за шивашката промишленост
    Старт-ъп зона за млади  творци и предприемачи в света на модата
    Дизайнерско пространство за иновации и проекти, създаващи модни визии
    Международна конференция за тенденциите в развитието на отрасъла
    Семинари за професионалисти за прогнозиране на продуктови линии
    Модни ревюта на дизайнери и студенти
Пилотното издание на „ТексТейлър Експо“ е резултат от осъществяването на съвместен проект между  „Спекс“ ООД и  Международен панаир Пловдив.     Партньори на изложението са Браншовата организация за текстил и облекло (БОТО) и Националната асоциация на училищата по мода (НАУМ)
В първото издание на „ТексТейлър Експо“ участват 97 изложители от 7 държави: България, Германия, Гърция, Испания, Полша, Румъния, Турция.
Най-силно е чуждестранното участие от Турция. Включиха се най-големите производители и износители на текстил, трикотаж, материали, оборудване.
Сред участниците са 13 професионални и четири висши училища.
СЪСТОЯНИЕ НА ТЕКСТИЛНАТА И ШИВАШКАТА ИНДУСТРИЯ В БЪЛГАРИЯ И РОЛЯТА НА „ТЕКСТЕЙЛЪР ЕКСПО“ ЗА РАЗВИТИЕ НА БРАНША
Основни данни:
    Формира най-големия износ - обем 2,1 милиарда евро (за 2017 г.) или 8% от общия експорт на страната.
    Близо 80% от производството е за износ.
    89% от износа е за Европейския съюз.
    Около 4400 фирми произвеждат облекло, а 600 - текстил и текстилни изделия.
    Заетите в сектор „Текстил и облекло“ през 2017 г. са били 107 000.
    Заплатите са отбелязали ръст от 15% през 2017 година.
    У нас се шият на ишлеме дрехи за почти всички масови европейски марки.
    27 професионални и 7 висши училища обучават кадри.
В Старт-ъп зоната в палата 10 млади дизайнери и предприемачи  показват своите идеи, концепции и колекции, представят нови брандове. Така изложението демонстрира един аспект на модата от бъдещето.
То дава възможност на младите специалисти да направят  своите първи B2B контакти и срещи, да покажат нови модни брандове пред делови партньори, да присъстват на семинари за професионалисти, за да повишат квалификацията си.
Футуристични елементи изпълват специалното дизайнерско пространство в палата 10. То е оформено без стени, за да може да се приложат съвременните похвати за презентации, използвани в най-големите изложения за мода по света.
Творците представят иновации и проекти, създаващи новите модни визии на утрешния ден. Това им дава шанс да намерят потенциални клиенти от деловите среди и да покажат своите креативни идеи пред широка аудитория.
СЪПЪТСТВАЩА ПРОГРАМА:
В браншовата конференция   „Тенденции и иновации в текстилната и модната индустрия" ще бъдат изнесени 15 доклада на специалисти от България, Гърция и Македония. Разработките са фокусирани както върху технологичната, така и върху естетичната страна на модата.
Ето някои от темите:
    Коприна и техники за принтиране върху коприна
    Как технологиите променят бъдещето на модната индустрия
    Защо е важно бизнесът ни да бъде онлайн, ефективно изграждане на онлайн присъствие в текстилната и модна индустрия
    Нова ера в модния маркетинг – адаптиране на новото потребителско поведение
    Тенденции, показани на изложението за висша мода в Париж през юли 2018 г.
    Образователни предизвикателства, свързани с устойчивостта на модната индустрия
9.11., 10.00-16.00 ч., зала „България“, Конгресен център
СЕМИНАРИ ЗА ПРОФЕСИОНАЛИСТИ:
    „Модни тенденции за сезона есен-зима 2019/2020“
    Разглежда  различни обществени фактори, които оформят тенденциите за есента и зимата на 2019/2020 година. Дешифрира тяхното значение на  комерсиално ниво и влиянието им върху търсенето от страна на търговските вериги и  онлайн магазините. Присъстващите ще научат кои са цветовете за сезона есен-зима 2019/2020 и как се вписват  в продуктовите линии от дамско облекло.
8.11., 15.30-17.00 ч. и 10.11., 12.00-13.30 ч., палата 10
„Изкуството на прогнозирането за модната индустрия”
Показва методите и основните елементи на проучванията, които дават възможност да се разбере какво се случва в света днес и как то ще се превърне в макротенденции и търговски колекции от дрехи.
10.11.,  10.30-12.00 ч. , палата 10
Лектор на двата семинара е Сара Олууд, известна като експерт, успешно предвиждащ  развитието на модните линии и пазари. Тя е творчески директор на онлайн платформата за дизайн The Trend Bunker, която проследява и идентифицира пазарните тенденции. Експерти с над 10-годишен опит в големи модни и лайфстайл корпорации разгадават посоките на развитие и тяхното влияние върху производството и търговията на облекло.
МОДНИ РЕВЮТА
    Ревюта на дизайнери
    Искра Петрова – колекция „Метаморфози“, в която са използвани иновативни     текстилни технологии за подчертаване на индивидуалността, лукса и комфорта
    Калина Стоянова – колекция „Културни пластове“,  вдъхновена от природата, с необичайни конструкции и първокласни тъкани
    Мариана Атанасова – облекла за добро настроение от здравословни платове
    Пламена Динева – колекция „Есен-зима 2019/2020“ с провокативни модели
    Христина Тонева – колекция "unAltred", вдъхновена от биотенденциите и     реализирана със старинни техники за запазване на натуралността
    Цветина Валентинова – колекция експериментална мода „Полихроморфос”
9.11., 14.00-17.00 ч., палата 10
    Ревюта на студенти
Академия за музикално, танцово и изобразително изкуство-Пловдив, Варненски  свободен университет  „Черноризец Храбър“, Югозападен университет „Неофит Рилски“-Благоевград и Нов български университет-София    
9.11., 14.00-17.00 ч., палата 10
    Ревюта на възпитаници на професионални училища
Организирано от Националната асоциация на училищата по мода
8.11., 14.00-15.00 ч., палата 10



Топ Новини

Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов