Избрани Новини

Кодове червено, жълто и зелено определят дали случаят е спешен

Въпросник ще определя степента на спешност на всеки сигнал, постъпил на телефон 112

Въпросник ще определя степента на спешност на всеки сигнал, постъпил на телефон 112. При нужда обаждането ще се прехвърля към дежурните лекари в една от 28-те районни координационни централи в страната, в които попада и пациентът. Това ще бъде въведено в Спешната медицинска помощ от следващата година, а днес в столицата лекари се събраха, за да обсъдят новите правила.

Въвеждането на въпросника според медици от Спешния център в Благоевград ще облекчи и систематизира работата на екипите, информира БНТ. За да се определи степента на спешност, се въвеждат кодовете червено за неотложни сигнали, жълто и зелено. Целта е да се направи адекватна преценка за всеки отделен случай.

Марин Вълков, председател на Сдружението на медицинските фелдшери в Благоевградска област:
“Пациентът ще може да получи и наставления до идването на екипа, какво да бъде поведението на хората около пострадалия пациент и как да се държат с него до пристигането на екипа.”

Когато пациентът, който търси спешна помощ, е сам вкъщи и не може да отговори на въпросите, екип ще се изпраща веднага. Хората в Благоевград обаче са на мнение, че въпросникът ще създаде много трудности за пациентите: “Колкото повече въпроси, толкова повече ще се бавят, така че това не е решение.”

Предстои въпросникът да бъде въведен пробно този месец.



Топ Новини

Снимка на Деня

Таен агент? Настимир Ананиев, скрит зад фикус, подслушва Бойко Борисов