Избрани Новини
Слагат съоръжения между пътните платна в Кресненското дефиле
26-04-2016, 17:06
Снимка:blagoevgradutrebg
Автор:blagoevgradutre
Още по Темата:Започва монтажът на високоякостни мрежи в Кресненското дефиле
Разискваха мерки за спиране на катастрофите в този участък
Мерки за повишаване на безопасността и намаляване на катастрофите в района на Кресненското дефиле бяха обсъдени на обществена дискусия в Благоевград, инициирана от председателя на Комисията по транспорт Настимир Ананиев, съобщава Дарик.
Сред тях са поставяне на разделителни съоръжения между двете пътни платна в Кресненското дефиле, светещи информационни табели и обмисляне на възможността за обходен маршрут.
Статистиката сочи, че за периода от 2013 до 2015 година в 87-километровия участък са станали 737 ПТП-та с 40 убити и 282 ранени. От този участък има 17-километрова отсечка, в която за три години са станали 172 катастрофи с 15 убити и 82 ранени. Именно тази черна статистика е повод да обсъдим, в началото на летния сезон, по какъв начин да намалим катастрофите в района, разясни Настимир Ананиев.
"Проблемът в Кресненското дефиле не е толкова превишение на скоростта, колкото навлизане в настрещното платно и неправилните изпреварвания", коментира комисар Бойко Реновски, началник на отдел "Пътна полиция" към ГДНП. Той допълни, че в "Пътна полиция" се води статистика и се установяват участъците с концентрация на ПТП. Според него само обединени усилия на всички институции могат да доведат до решение, което да повлияе на черната статистика.
"В 99% от случаите причина за едно ПТП е нарушаването на правилата и на основни изисквания и знания, които трябва да прилага всеки един водач при своето пътуване", заяви Георги Златев, директор на Дирекция "Поддържане на пътната инфраструктура" в Агенция "Пътна инфраструктура".
Той допълни, че Кресненското дефиле е най-натовареният път в страната. Ето защо като част от мерките за пътна безопасност АПИ планира поставянето на нови обезопасителни мрежи тази година. По отоншение на идеята за изграждане на изкуствени съоръжения между двете платна, Златев посочи, че това би могло да доведе до забавяне на движенето и изнервяне на шофьорите.
В края на дискусията Настамир Ананиев възложи на представителите на АПИ и МРРБ да дадат справка колко би струвало поставянето на подобни съоръжения, както и ремонтът на стария обходен път, по който биха могли да минават ТИР-овете.
На дискусията днес присъстваха още областният управител Бисер Михайлов, зам.-областният управител Ана Бистричка, директорът на ОД на МВР Росен Танушев, експерти и кметове на общините по трасето на дефилето.
Топ Новини